Bungeejumpen

11 mei 2014 - Queenstown Lakes District, Nieuw-Zeeland

Nadat we erg laat in bed lagen moesten de meeste er weer vroeg uit.  Paardrijden, bungeejumpen en paragliden stonden op het programma voor vandaag.  Dit is de eerste activiteit die ik alleen ga doen. Gelukkig zat ik een bus vol met Chinezen die geen woord Engels spraken en 1 Duitser. Iemand naast je hebben die Engels spreekt is wel lekker als je een rit van 45 minuten voor de boeg heb naar de 134 meter hoge bungeejump.

Ik dacht dat de bungeejump van een plateau af was, maar niks is minder waar aangezien wij met een kabelbaan naar het middenstation gebracht werden. Bungeejumpen kan dus ook uit een grote bak die op hoge hoogte aan een kabel hangt.  De sprong zelf was mooi!  Hen is jammer dat ik het filmpje alleen op facebook heb kunnen zetten, pp de een of andere manier doet hij het niet.

Om 12 uur was ik weer terug bij de hostel waar 2 kamergenoten op me wachtte om een hamburger te gaan halen.  Wie wel eens is een Abercrombie en Fitch winkel geweest is en de sfeer leuk vind, ga eens naar ..... Want dit is beetje hetzelfde concept maar dan voor een hamburger zaak.

Na de lunch hebben we een beetje rond gelopen en rond gehangen is de haven waar je een prachtig uitzicht heb op het meer en de bergen er om heen.  Savonds zijn we met de groep wezen eten bij een pizza restaurant en hebben we  inkopen gedaan voor den volgende dag.

Morgen staat de reis naar Doubtful Sound op het programma met een lange kajaktocht en slapen we in een lodge.  Hierbij is weer de kleine tas nodig (toch blij dat ik die meegenomen heb).

De vraag wat is enger vond, bungeejumpen of rope swing, kan ik niet beantwoorden.  De rope swing was leuk omdat de gasten die je zekeren en helpen er een heel spektakel van maken.  Als zij het idee hebben dat niet snel bang bent, is het voor hun de uitdaging om te zorgen dat w el bang wordt.  Dit is te zien op de foto's en video's. Dat maakte die activiteit zo leuk! Bij bungeejumpen is de kick groter maar dat leek net op een fabriek;  springen, next, springen enz