Christchurch en de gevangenis

14 mei 2014 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

De dagen vliegen om! Helaas hebben we nog maar een aantal dagen te gaan, dus zoveel mogelijk genieten nu het nog kan. Vandaag zijn we aangekomen in een buitenwijk van Christchurch. De plaats waar 2 jaar geleden 2 verschrikkelijke aardbevingen plaatsvonden.

Er zijn destijds te veel doden gevallen, en terwijl je Door straten loopt zijn de gevolgen nog steeds zichtbaar. Heel veel leeg staande gebouwen met een teken op het raam dat het gecontroleerd is en geen mensen aanwezig zijn. Het teken dat ze na de aardbeving gebruikt tijdens de evacuatie.

Het was indrukwekkend. Ik kan het niet anders omschrijven. We zijn naar het aardbeving museum geweest waar ze van alles uitleggen en ook de gevolgen laten zien Door middel van foto's van voor en na de aardbeving. Het centrum leeft maar toch ook weer niet. Zo hebben ze na de aardbeving een winkelcentrum gemaakt van containers terwijl er 1 of 2 blokken verderop een 100 tal lege stoelen staan die gebruikt worden voor de herdenkingen, dat is een raar gezicht.

Nadat we Door het centrum gelopen hebben werden we weer opgehaald Door de CEO om terug te gaan naar de hostel waar we ons klaar maakte om weer een avond uit te gaan want 1 dame uit de groep is jarig na 12 uur.

O ja, de gevangenis. Onze hostel is gehuisvest in een gevangenis die 15 jaar geleden gesloten is. Dus een unieke overnachtingsplaats!!

Morgen staat het dolfijn zwemmen op het programma, als het Door gaat vanwege het slechte weer, samen met zeehonden bezoeken die vlakbij de hostel in het wild leven

1. Annelies:
    14 mei 2014
    Ha weer een vrolijk verhaal van je belevenissen. ...wat zal het leven straks anders zijn...! Maar net wat je schrijft. .nog een paar dagen genieten van alles om je heen! Ik zal de lekkerste appeltaart voor je bakken die je ooit geproefd hebt om je weer echt Hollands te laten voelen. Gaan we heerlijk al je verhalen horen, foto's bekijken en gezellig bijkletsen vriend! !
    X