Otago Rail Trail

12 mei 2014 - Oturehua, Nieuw-Zeeland

We konden uitslapen vandaag! Half 8 stond de wekker want om 9 uur moesten we in de bus zitten om naar het begin punt gebracht te worden van de fietstocht. Onderweg naar de douche, ik slaap niet in het huis maar in een cabin, zag ik de CEO eieren, bacon, tomaten en nog veel meer maken op de barbecue.

Een beter begin van de dag bestaat er niet. Na het overheerlijke ontbijt nog even de weersvoorspelling Door gekeken en het zag er op zich goed uit, het blijft droog. Eenmaal bij het begin punt van de 35 km lange fietstocht, over een Met stenen bedekte weg waar vroeger een trein reed, stonden er fietsen klaar die volgens mij zo uit winkel kwamen.

De eerste 30 km was licht naar boven fietsen, maar de laatste 5 km was heerlijk afdalen. Onderweg heb ik een geweldig uitzicht gehad. Uitgestrekt land met uiteindelijk bergen. De foto's spreken voor zich.

Nadat wij een deel van de historische Otago rail trail gefietst hebben was het tijd voor een optionele activiteit, curling. Ik heb het niet gedaan omdat ik het te veel geld vind en de sport mij totaal niet interesseert. Sorry als ik curling liefhebbers beledig. Ik zelf heb lekker bij de openhaard Nog een aantal afleveringen van mijn serie gekeken terwijl er 4 mensen uit de groep curling gingen doen.

In de avond zijn we wezen uiteten en hebben we met ze alle en film gekeken. Morgen staat Christchurch op het programma, een stad die een aantal jaar geleden heel erg getroffen is Door een aardbeving en de gevolgen zijn nog steeds zichtbaar. Morgen zijn er geen optionele activiteiten maar gaan we allemaal kleine dorpjes bezoeken.

De activiteiten die eraan komen zijn niet echt spannend want ik ga zwemmen met dolfijnen, behalve 1 activiteit. Die ga ik niet vertellen, dat zien jullie wel.

1. Annelies:
    12 mei 2014
    Hè die Dennis....met dolfijnen zwemmen...gaaf hoor!!! En dan de activiteit waarover je nog niets zegt.... ben benieuwd maar dat zien we wel aan de foto's! Zal ongetwijfeld iets met hoogte te maken hebben.
    Goed om te lezen dat je lekker eet daar (niet dat ik mij daar zorgen om maak)... voor jou begint de dag nu met hopelijk weer zo'n goed ontbijt als gisteren terwijl wij Hangover II aan het kijken zijn. Nog zes dagen avontuur vriend pak deze dagen optimaal en maak er een onvergetelijke reis van..... tot gauw x
  2. Silvia:
    12 mei 2014