Van het zuider naar het noorder eiland

15 mei 2014 - Port Underwood, Nieuw-Zeeland

Eenmaal onderweg naar Kaikoura begon het te regenen. Zoals ik eerder schreef, als het regent regent het ook echt. Dat de regen onze dolfijn zwem sessie zou verstoren hoorde we onderweg. De regen heeft echter ook de andere activiteiten verpest zoals walvis kijken, met zeehonden zwemmen en quad rijden. Dit waren de alternatieven.

Dus zijn we maar het kleine centrum ingegaan en hebben geluncht en de namiddag beetje rondgehangen in de lounge. S avonds zijn we wezen uiteten en heb ik, op de zuiderzee na want die waren het best, de aller lekkerste spare ribs gegeten die ik ooit gegeten heb, dit was zeker het hoogtepunt van de dag.

Vandaag weer vroeg eruit want we gaan weer naar het noorden toe. De tussenstop in Wellington, hetzelfde hostel als vorige week. De CEO gaf aan dat er verschillende mysterieuze tussenstops waren. De eerste was geweldig, naar de aller mooiste waterval die ik ooit gezien heb. De zeehonden pups die er verbleven maakte het bijzonder. Nu is er weer een geval van een foto zegt meer als 1000 woorden.

De tweede tussenstop was het proeven van chocola, kaas en wijn. Na deze stop was er nog 1 stop, The Dutch Bakery. Heerlijke belegde broodjes was dan ook mijn lunch van vandaag. Na de lunch zijn we naar de veerboot gegaan want we gaan weer terug naar het noorder eiland, Wellington it is. De 4.5 uur durende tocht naar het noorder eiland was, hoe zal ik het zeggen, bewegelijk. Golven van, ik schat, 3 Tot 5 meter zorgen ervoor dat zelfs de grootste veerboten flink op ee neer gaan. Het toilet was constant bezet zeg maar.

Vanavond zijn we als groep voor het laatst allemaal bij elkaar. De een gaat 2 maanden werken in Queenstown de ander gaat naar Australië, Amerika of ergens anders in de wereld. Dus vanavond staat er een Last Big Night Out op het programma. Morgen hebben we een van de langste tochten op het programma, van Wellington naar Auckland.

Goedemorgen vanuit Nieuw Zeeland en tot over 4 dagen!

1. Ron:
    15 mei 2014
    Hee die Dennis, vanaf hier nu ook goede morgen en bij jou goede avond.
    Wat een leuke en interessante belevenissen heb je meegemaakt. Jouw blog om te volgen was dan ook zeer de moeite waard! Ik hoop voor je dat je de laatste dagen het iets beter treft met het weer, en inderdaad, tot over 4 dagen.
  2. Silvia:
    15 mei 2014
    Hey Dennis, jammer van het weer die ene dag maar het klinkt nog steeds super leuk. Door jouw verhalen en foto's krijg je gewoon zin om naar Nieuw Zeeland te gaan, nu alleen nog moed verzamelen om zo lang te vliegen..
    In tegenstelling tot jou ben ik niet zo gek op hoogte ;)

tot volgende week en geniet van je laatste dagen op reis! x silvia