Doubtful Sound en de boerderij

11 mei 2014 - Otago Peninsula, Nieuw-Zeeland

Mette, vandaag, 10 mei, alweer 4 jaar samen.  Helaas kunnen we dat niet samen vieren maar dat komt helemaal goed!

Vandaag waren we weer vroeg uit de veren, 6 uur stond de wekker, 7 uur zijn we vertrokken uit Queenstown naar Doubtful Sound.  Eenmaal aangekomen bij de veerboot zijn we vertrokken naar een eiland, een geweldig uitzicht trouwens, waar onze overnachting is.  Snel de kleine tas neergezet want de lunch stond klaar voordat we gingen kajakken.

Kajakken in een meer met een geweldig mooi uitzicht.  Helaas kon ik de camera niet meenemen  omdat we in een kajak zaten, maar ik heb vanuit de hostel foto's kunnen maken van het uitzicht.   Dat compenseert het weer een beetje, hoop ik.

Omdat we op een soort van verlaten eiland zitten is er geen Internet, dat is de reden dat er later meerde verhalen geplaatst worden.  Nadat we vanavond heerlijk spaghetti gegeten hebben, zijn we met ze alle enn aantal kaartspellen wezen doen en hebben we rugby gekeken.  Nadat de meeste op bed zijn gegaan heeft 1 van de gidsen, er zijn er 2 tijdens de kajaktocht, een idee geopperd om een rondje te gaan lopen naar een plek met een mooi uitzicht.  En mooi was het zeker, een halve maan die reflecteert in een groot meer omringd Door bergen en het enige geluid wat er te horen was waren vogels.

Een uur of 2 waren we terug, een beetje laat, maar de wekker stond om 6 uur want er is een optionele wandeltocht om 7 uur.  Zo fit als wat ben ik aan de wandeltocht begonnen naar een waterval die een paar honderd meter hoog is. Het was het vroege opstaan meer dan waard!!

Na de wandeling zijn we weer in den bus gestapt richting de veerboot die ons naar de andere kant van lake manapouri brengt, daar staat onze eigen bus te wachten zodat we de reis kunnen voortzetten naar de volgende bestemming, een soort van boerderij.  De overnachtingsplaats is staat in de middle of no where met een bar/restaurant aan de andere kant van de weg.  Vanavond hebben we heerlijk dinner gehad, lam met wortel, zoete aardappel en nog een soort aardappel.  We zijn net klaar met eten en gaan zo heerlijk bij de openhaard een film kijken.

We moeten wat energie sparen want morgen staat er een fietstocht, van 35 km, op het programma over een oud treinspoor.  De foto's zullen er waarschijnlijk morgen op staan.

1. Silvia:
    11 mei 2014
    Je geniet nog steeds! Echt mooi zo'n reis met zoveel verschillende activiteiten. Een geweldige herinnering voor het hele leven. Gefeliciteerd met jullie 4 jarige jubileum
  2. Annelies:
    11 mei 2014
    Prachtige foto's Dennis. ...en al weer 4 jaar samen met dat lieve meisje Mette....die nu ook ver weg is, gefeliciteerd!
    De foto's en de Kayak doen me denken aan de Spaanse Pyreneeën....ben zo benieuwd naar je verhalen straks maar je geeft ons nu alvast een leuke preview! X