Amsterdam - Singapore - Auckland

25 april 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Eindelijk is het zover, 4 weken rondreizen Door Nieuw Zeeland. Backpack en handbagage ingepakt en staan klaar voor vertrek. De vliegreis ging gelukkig voorspoedig, het vertrek vanaf Amsterdam was toch met een raar gevoel in me buik. Zo'n vreemd gevoel heb ik nog nooit gehad, zullen de zenuwen wel zijn samen met het gevoel dat ik Mette 5 weken missen moet.

De 13 uur durende vlucht naar Singapore duurde ook echt 13 uur, in de hoop dat er een jong iemand naast je komt zitten, om in ieder geval nog wat gespreksstof te hebben om de duur van de vlucht te verlichten, was al snel weg nadat er een dame op leeftijd, uit Maleisië vermoed ik, naast me ging zitten die werkelijk 12 uur geslapen heeft. Uiteindelijk geen probleem! Heb me prima vermaakt met de vele films die ze, gelukkig, hebben in het vliegtuig.

De overstap in Singapore (toch spannend voor de eerste keer) ging helemaal goed! Heb me ogen uitgekeken op dat ontzettend grote vliegveld waar echt werkelijk van alles te doen is, van goedkope tot vreselijke dure lounge waar je heerlijk op een loungebank liggen kan en waar alle gemakken in handbereik zijn, en van een zwembad tot een spa met Massage ruimte. Je kan het zo gek niet bedenken maar op Singapore Airport hebben ze het.

Na enige vertraging toch opgestegen en de vlucht vervolgd naar mijn eind bestemming, Nieuw Zeeland. Ook deze vlucht helaas geen jongere naast me maar dit mocht de pret niet drukken. Nadat de laatste 9 uur voorbij waren kon ik dan toch uit het vliegtuig stappen en op zoek naar me backpack om mijn reis te beginnen!

Kamer 506, kamer kaart mee en kijken wat ik aantref, het is tenslotte multi share. En ja hoor, dit zal wennen worden. 2 jongens die snurken alsof ze alle bomen op Nieuw Zeeland aan het omhakken zijn en een dame die zeker niet onder doet ten opzichte van die jongens. De hele kamer is een rotzooi (netjes gezegd), en ik, zoekend naar het licht knopje want de deur was met veel geluid dicht gevallen, moest nog even op zoek naar ruimte om mijn spullen neer te zetten. Eenmaal alles voor elkaar gelegen kon ik dan toch heerlijk boven op het stapel bed gaan liggen.

*Foto's volgen later, het was midden in de nacht dat ik aan kwam dus er valt nog weinig te zien

1. Annelies:
    27 april 2014
    He Dennis..... nou je reis is begonnen! We hebben al even kunnen skypen (grappig! Jij vanaf de haven in Auckland met mooi weer en wij in de nacht in Rome).... veel plezier vriend ben benieuwd naar je verhalen!