De ultieme toerist

27 april 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Een eerste slechte nacht betekend dat het alleen nog maar beter worden kan?! Ja, dat betekend het zeker. Ik was al vroeg wakker en kon daarom in alle rust op zoek naar een ontbijt, want in een hostel zit geen ontbijtservice. Sterker nog je mag het helemaal zelf maken!

Vanwege de vroege vroegte waren alle winkels nog gesloten behalve 1 bar/coffeeshop (nee, niet zo één als in Amsterdam, gewoon één waar je koffie halen kan). Hier heb ik heerlijk ontbeten, scrambled eggs with bacon and toast samen met een kop koffie. Een beter begin van de dag bestaat er niet.

Terwijl ik een rondje loop door het centrum heb ik verschillende backpackers aangehaald om te vragen wat nou echt de moeite waard is. Skycity en het Maritiem Museum samen met de haven werd door alle aangegeven als een plek waar je zeker heen moet. Voordat ik het wist had ik folders, prijzen, kortingsbonnen en nog veel meer informatie gekregen, vriendelijker vind je ze niet. Het was me al opgevallen dat alle reizigers elkaar helpen met alles.

Toch nog even snel naar de kamer om te kijken of de houthakkers al weg waren want dan kon ik in alle rust even me spullen op orde brengen, want de stad rond lopen is makkelijker met een rugzak. Korte broek, T-shirt en zeker schoenen aan en een trui in je rugzak voor als je in de schaduw loopt.(Tip van de andere).

Terwijl ik de ultieme toerist uithang krijg ik toch steeds meer last van me jetlag (Nog nooit gehad, dus zo zal het voelen). Toch maar even op bed liggen onder het genot van de serie suits, even de tijd uitliggen tot de eerste groep meeting.

Noorwegen, Frankrijk, Duitsland, Engeland, Ierland, Brazilië en Amerika. Vele nationaliteiten in één groep en iedereen is rond dezelfde leeftijd. Na de uitleg van de groepsleider zijn we met ze alle wezen uiteten en dit was ontzettend gezellig, daarom zijn we erna nog even in een bar wat gaan drinken.

Morgen staat onze eerste bus trip op het programma naar de meest luxueuze onderkomen die we deze trip zullen meemaken, op deze locatie (Raglan) zullen we onder andere gaan surfen en kajakken