Dag 11 en 12

7 mei 2014 - Geraldine, Nieuw-Zeeland

Vandaag zouden we de Franz Josef Glacier op gaan maar helaas Door de slechte weersomstandigheden ging dit niet door. Dus de dagbesteding bestond uit kaarten en heel veel tijd doorbrengen in de hottub (grootste van nieuw zeeland zeggen, en hij is echt groot).

S avonds hebben we een pizza buffet gehad en nog paar bier gedronken. De wekker stond weer vroeg, op Wig Wednesday, want vandaag gaan we naar QUEENSTOWN. De feeststad en activiteitenstad van Nieuw Zeeland. We blijven hier 3 dagen, dus even niet reizen, maar feesten en veel activiteiten doen zoals bungeejumping en rope swing.

Wig Wednesday is niets anders dan de hele dag met een rare pruik op lopen! Dat we onderweg waren zag de CEO De kans om even de Fox Glacier op te lopen. Dit hebben we dan ook gedaan met een pruik. Het heen en weer lopen was een heel spektakel toen mensen onderweg foto's wilde maken. Maar het stuk lopen was zeker de.moeite waard!!

Terwijl we onderweg waren naar Queenstown vertelde de CEO dat er een mogelijkheid was dat de Haast Pass afgesloten zou zijn. Dit is zo'n zelfde weg als je vaak je Oostenrijk ziet tussen 2 bergen. En ja hoor.... Hij is afgesloten, er is vannacht een modderstroom op gang gekomen en heeft de hele weg bedekt.

Omdat de modderstroom huis gehouden heeft, en de Haast Pass waarschijnlijk 1 week afgesloten is, moeten wij nu een 15 uur durende omweg nemen... alles behalve ideaal.

''Ideaal is een Veel gebruikt woord, alles zat tot nu toe mee en de CEO gebruikte het woord bijna is al zijn uitleg''

De uiteindelijke conclusie is een verspilde dag, alleen maar in den auto zitten, met een pruik op, en 1 dag later in Queenstown.

00.00 uur is het hier nu en lig eindelijk in bed, een heel erg lekker bed trouwens, en over 7 uur rijden we weer weg naar Queenstown om de verloren tijd in te halen.

1. Annelies:
    7 mei 2014
    Nou Goedemorgen Dennis! ! Heerlijk geslapen in het lekkere bed. ....op naar Queenstown...met pruik.. jammer van de verspilde dag door een omweg van 15 uur. Maar ook tijdens de autorit zul je veel van de omgeving kunnen zien (moet je uiteraard wel je ogen open houden) doe je voorzichtig lieverd met al die hoogte activiteiten? ! Maar geniet optimaal en strech ieder moment (uitspraak Ruud Schat) dag schat tot gauw op Skype..x