Genieten op de dak van de boot

3 mei 2014 - Abel Tasman National Park, Nieuw-Zeeland

Na een lange reis zijn we eindelijk aangekomen in Marahau vanuit Marahau Gaan we met een watertaxi richting Anchorage waar onze slaapplaats in het water ligt. Ja, een overnachting op een boot! Voor de zekerheid zwembroek meegenomen maar het water is te koud voor mij.

Eenmaal op de boot meteen op zoek naar de slaapkamers, maar dat was een kleine tegenvaller voor mij zelf. Ik paste niet in het bed want ik ben te lang, dit wordt interessant want de hele groep slaap op dezelfde zaal... Zoals de meesten weten praten vrouwen onderling nogal veel, het zijn nog Engelse ook... De nacht was uiteindelijk ook erg kort van slapen ging niet! De snurkte en de andere maakten allemaal geluiden.

Ik was er dus lekker vroeg uit en maar even op het dak gaan zitten en genieten van het uitzicht. De boot lag in een baai waar 2 of 3 vakantiehuizen stonden die volgens mij leeg waren. Het uitzicht was prachtig, dat zie je wel aan de foto's. Had Nederland maar 10% van dit, dan zou ik veel meer gaan lopen.

Lopen doen we zeker, ik had blijkbaar een stukje niet goed verstaan want vandaag gingen we voor een 12 km lange wandeling langs het water. Berg op en berg af met een prachtig uitzicht!

Na den lange wandeling staat skydiven op de planning voor vandaag. Ik weet dat ik beloofd had om het niet van te voren te zeggen maar op het moment dat ik het schrijf liggen jullie te slapen. Als jullie wakker worden zal ik weer veilig op de grond staan.

Vanavond gaan we heerlijk genieten van hele grote hamburgers van The Fat Tui en daarna met ze alle buiten bij een groot kampvuur genieten van een biertje. Ik zeg wel erg vaak 'genieten' zie ik, maar dat komt, denk ik, omdat ik dat ook doe!!

Morgen wordt weer een reisdag, dus veel zal ik niet mee maken en de Wifi connectie laat ook nog wel eens aan de wensen over.

Goedemorgen vanuit Nieuw Zeeland!