Skydiven en een kampvuur op het strand

5 mei 2014 - Punakaiki, Nieuw-Zeeland

Voordat ik de dag weer ga beschrijven wil ik Opa van harte feliciteren! Als ik terug ben kom ik snel langs.

Skydiven.... geen woorden voor want wat is dat gaaf om te doen. Ik zal de video en foto's er ook opzetten, je kreeg de keuze om een cameraman mee te laten springen. Voor de sprong van 16.500 feet (7.5 km) kregen we een uitleg over je houding en over zuurstof maskers?! Die had ik niet aan zien komen maar schijnt normaal te zijn.

Pak aangetrokken, harnas aan en zo'n vreemd petje op met een bril. Helemaal klaar voor de grote sprong. De man, waar ik aan zou hangen, was ongeveer 2 turven hoog maar had gelukkig zo'n 6.500 sprongen gemaakt dus vanaf dat moment was ik zeker, dit ga ik nooit meer vergeten!!

'Sweet As' is een soort van stopwoord wanneer alles goed is, ik refereer nergens anders naar hoor haha.

De groep waarmee we het zuider eiland rondreizen is erg gezellig. 3 meiden uit de regio London, 1 dame uit Ierland en als laatste een jongen die ook uit de regio van London komt. Als laatste erbij gekomen is een Canadees stel die al ouder zijn dan wij, maar dat mag de pret niet drukken. We hadden besloten, helaas zonder team Canada (vanwege de hoogte) en 1 dame uit London (al gedaan in Australie) om met ze alle nu al te gaan springen, er zijn meer plaatsen om het te gaan doen maar nu is het ideaal weer en de vooruitzichten zijn niet echt goed! Het kiezen van activiteiten doen we samen, we willen alles zoveel mogelijk samen gaan doen. Dit heeft onze groepsleider nog nooit meegemaakt!

Nadat we in de avond met ze alle bij The Fat Tui gegeten hadden ging de CEO een kampvuur maken terwijl wij onze tassen weer aan het inpakken waren voor de reis van vandaag.

We zijn vandaag wezen kijken bij een zeehonden broedplaats. Op zich niet veel bijzonders want die beesten liggen alleen maar op hun buik....

Wat wel leuk was, was dat we s avonds naar een strand liepen en daar een kampvuur maakten en gezellig met ze alle een tijd lang gezeten hebben. Ik wil niet opscheppen.. maar ik heb het vuur aangemaakt, omdat ik het vuur aan kon houden de vorige avond.

Bij terugkomst in onze lodge, die trouwens op een prachtige locatie staat, midden in een stuk tropisch regenwoud, hebben we met ze alle een aantal kaart spellen gedaan.

Morgen kunnen we heerlijk uitslapen en gaan we naar Franz Josef.

1. Annelies:
    5 mei 2014
    Zo dus de skydive heb je inmiddels gedaan......! Gelukkig met helder weer, ik ben zeer benieuwd naar de film uiteraard. Ik zie in de beschrijving die je ons hebt gegeven ook iets van horseback riding....wellicht een alternatief voor de ropeswing! ? :-)
  2. Dennis:
    5 mei 2014
    Het is inderdaad een alternatief.. maar zoals Mette ook weet heb ik nogal een slechte ervaring met paardrijden dus dat gaat hem niet worden. En reden 2 is dat de rope swing op een hoogte os van 110 meter volgens mij! Dat wil ik doen
  3. Silvia:
    5 mei 2014
    Deninis wat een belevenis deze reis!!één groot avontuur, Geniet ervan en doe voorzichtig!!(vond de optie horseback riding ook geen gek idee van je moeder maar ik geloof dat jij toch meer voor de uitdagingen op grote hoogte gaat) x