Relax dag in Wellington

2 mei 2014 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Na de lange wandeltocht van gisteren moesten we vroeg opstaan voor een lange autorit naar Wellington. Tijdens de rit van 5 uur zijn we in verschillende dorpjes gestopt waarbij we de tijd kregen om rustig even rond te lopen, lekker te eten, om te gaan winkelen en één keer zelfs een kleine laars gooi wedstrijd. Dus elke stop ben ik gaan eten aangezien ze hier ook tosti's hebben.

Aangekomen in Wellington was er de kans om de was te doen en je kleine tas in te pakken voor de dag erna, we gaan namelijk een nacht doorbrengen op een boot. Na de was en het inpakken van de kleine tas zijn we met een groot gedeelte ergens wat wezen drinken, soort van afscheidsborrel, want 7 mensen verlaten de groep omdat ze alleen het noorder eiland wilde bezoeken. In plaats van de 7 groepsleden komt er een stel uit Canada bij.

Na een aantal bier is het tijd om te gaan eten en de uitreiking van de prijs voor de winnaars van het laars gooien. De winnaars, ik bij de jongens, kregen een shotje Tequila. Na eten was er een veiling voor een goed doel. Een rope swing vanaf de hoogste cliff. Aangezien ik dit heel graag wil doen heb ik met de veiling mee gedaan en uiteindelijk ook de rope swing gekocht.

Voor de veiling heb ik een tijdje gesproken met een man want ik had een aantal vragen over de rope swing en hij kon alle vragen beantwoorden omdat hij het al vaker gedaan had. Bleek het de eigenaar van de bar te zijn, toen hij zag dat ik aan het bieden was en ook daadwerkelijk het hoogste bod uitbracht kreeg ik er 50 dollar tegoed in de bar bij, mijn dag kon niet meer stuk. Heb het tegoed besteed aan shotjes voor de groep omdat het de laatste avond was met ze alle.

Na de veiling kwam diezelfde man naar me toe voor een weddenschap, en daar hou ik van. Als ik, zittend op een stoel, mezelf achterover laat duwen van de rand bij de rope swing zal hij, wanneer we terug zijn in Wellington, de film laten zien op de Tv's in de bar. Weddenschap aangenomen! Het schijnt zo ontzettend eng te zijn, dus ik ben benieuwd. (Film volgt wanneer ik het gedaan heb)

Voor de rest hebben we niet veel gedaan, alleen maar een beetje gehangen aan de bar. Morgen weer een lange reis voor de boeg, 3.5 uur met de veerboot en dan nog eens 3.5 uur met de bus. Deze dag was dus kort samengevat, relaxed

1. Annelies:
    2 mei 2014
    Relaxen, tosti's, schone kleding, boottocht :-)....... lekker allemaal.
    Rope swing@#$!! Nou Dennis dat is wel heel spannend! Jammer dat een deel van de groep weggaat maar jij hebt nog 14 heerlijke dagen voor je. Nou onze dag is hier weer begonnen tot laters, kus!!
  2. Silvia:
    2 mei 2014
    Klinkt goed allemaal Dennis!! die rope swing vind ik wel eng klinken maar ik ben dan ook geen thrill seeker..Have Fun!! xx