Speech Day

29 april 2014 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

6.00 uur ging de wekker al af aangezien er een vol programma is vandaag! Tas weer ingepakt en op naar de glowworms, grotten en de maori stam .

Eerste stop van de dag is bij de Waitomo grotten om 4 keer te gaan abseilen vanaf verschillende hoogtes en Door smalle gangen te wringen op een diepte van 80 meter! Ik heb het al eens gedaan maar het blijft mooi en leuk om te doen. Na een korte stop om even te lunchen zijn we onderweg naar Rotarua waar de Maori village is.

Ontzetend interessant en leuk om in een dorp rond te lopen waar, zover de gids weet, 100 generaties al wonen. De gids zelf is een kleinkind van de laatste Chief. Voordat we het religieus huis in mochten kijken via de deur, werkelijk naar binnen gaan mocht niet, heeft hij een welkomsverhaal en lied gezongen. In hun cultuur is het zo dat je als bezoeker hetzelfde doet. De afgelopen dagen hebben we als groep een lied geoefend (500 miles) en voorgedragen. Als laatste moest ik als Chief of the Group een dankwoord opzeggen. Dus ik heb met mijn beste Engels de Chief bedankt namens de groep.

Vandaag gaan we vroeg op bed want morgen vertrekken we om kwart voor 6 voor een 20 km lange wandeling! Het schijnt heel erg mooi te zijn dus de batterij van me camera zit al in op de oplader!

1. Ron:
    29 april 2014
    Hi Dennis,
    Sportieve foto's, ben benieuwd naar het luister fragment wat je als bedankje aan de stam hebt voorgedragen!
  2. Dennis:
    29 april 2014
    Helaas is het niet opgenomen maar volgens mij zijn er wel foto's gemaakt! Als ik ze heb zal ik ze meteen erbij zetten
  3. Silvia:
    2 mei 2014
    Echt een ervaring deze reis!! geniet ervan xx